Tuesday 25 August 2015

FAQ 1 : Kenapa saya join Shaklee?

Salam semua. 
Harapnya sihat2 selalu. 
Semoga harini adalah hari yang lebih baik dari semalam untuk kita semua. 

Time borak-borak dengan kawan-kawan, biasa mesti ade yang tanya..
Rose.. apesal ko join Shaklee ? best sgt ke? 
Saya pun pandang and cakap mestilah best. Kalau tak best takdenye aku join. hihi.
Saya laagi la pesen yang tak akan buat bende remeh temeh atau tak ada hasil. 
Kalau die tanya lagi, saya jawab lagi. Tanya lagi, jawab lagi. Eksklusif la konon jawapan-jawapan saya. Nak kene tanya baru berjawab. Ececey. 

Ok, ceritanya mungkin akan jadi panjang berjela. Jadi untuk memudahkan pembacaan anda semua, saya letakkan kat sini FAQ dari kawan-kawan, keluarga, saudara mara dan customer-customer saya.
Saya jemput anda baca. Silakan... hehe



Mula-mula terjebak.

Kakak sy memang member dan pengguna Shaklee masa awal tahun 2000. So kitorg rembat la ape je die kasik. Paling saya suka masa tu shampoo Prosante tu. Sekali pakai perghhh lembut gila rambut. Suka sangat. Memandangkan masa tu saya masih sekolah, saya tak amek port sgtla business die ni. Asal free aku rembat. haha.

So bile masa dah beso ni. Tetibe terperasan byk iklan2 pasal Shaklee. Kawan2 ramai promote. Kat fb, google merata2 ade Shaklee.

Sampai la 1 hari, saya terjumpe 1 iklan Vitamin C - bukan Shaklee, loose pack, packing sendiri, tak ada jenama. Tapi iklan kaw-kaw punya  Saya ni resdung. So sy carilah orang yang menjual vitamin c ni.

Jumpe seorang ni. Die jual RM1.50 sebijik.  Die packing 30bijik RM45. Saya beli and try. Memang bestttt, Resdung hilang, kulit makin bersih. Tak silap sempat 2kali saya beli dengan dia.

Memandangkan saya kaki bisnes, saya kecek die tanya ade peluang bisnes tak. die kate ade. tapi kene beli byk2. Dealing punya dealing, sampai la sy mintak no KKM vitamin c ni. Nak jual barang kesihatan kene la amek tau bende ni sah ke tidak kan. Tapi die lambat2 reply saya. Saya pun carik sendiri kat uncle google. Saya jumpe n matchkan kat KKM punya website. Saya carik nama pengeluar die, tau tak ape saya jumpa? ...

Pengeluar die adalah SHAKLEE!

Saya pon google dgn lebih giat lagi sampai la saya jumpe macam2 orang claim tentang scam vitamin c yang sedang melanda Malaya masa tu. Wowww. rupanya diorang beli Vitamin C Sustained Released Shaklee banyak2 and repack. Padanla stok vitamin C Shaklee masa tu sold out sampai 1 tahun. Tau tak harga sebijik RM1.50 tadi adalah sekitar RM0.50 sahaja sebijk??
Caittt. Dah terkena..

Sejak tula saya mula cari pengedar Shaklee terdekat untuk order Vitamin C ni dan terus jadi member.

Saya pon continue makan sampai la saya kahwin dan mengandung, saaaampaila sekarang.

Sampai sini dulu.
Stay tuned untuk FAQ yang seterusnya.
Kill your curious.
Daaaa
Assalamualaikum!


Salam Sihat Tanpa Kompromi,
@roseshaklee
Your Shaklee Independent Distributor 
019-6449038
Being Beautifully Healthy!

No comments:

Post a Comment