Tuesday 25 August 2015

Gatal Hidung

GATALNYAAAAA!
Nak garu kuat2
Rase nak cabut hidung pastu garu
Rase nak rebus hidung sekejap
Rase nak berus hidung  dgn berus sabut
Rase nak garu ngan garfu

hehehe..

Sampai macam tu imaginasi orang resdung.
Aissh jgn ketawa tau.
Seksa nye orang tu saja yang tau.

Macammanala tak gatal. Kalau dah 1 geng duduk lam hidung kita. 


Sebenanye ramai yang ade resdung di kalangan kita. Kalau ikut kata doktor, hampir semua orang. Yang membezakan cume teruk atau tidak.
Bagi yang teruk, mmg tak lena tidur.
Saya sendiri adalah penghidap resdung dari kanak-kanak lagi.
Kisah nya, habuk, seafood, sejuk semua tak boleh. Lebih teruk bila saya dah mula gatal hidung, datangla pulak selsema teruk, seterusnya batuk, dan seterusnya asma.
Cukup pakej saya ada.

Sepanjang itu, saya hanya bertahan dengan ubat farmasi bernama Symtec. Ada bende ni, boleh la saya rasa sambal belacan mak saya.
Tapi, saya fikir sampai bila?
Ubat biasanya ada kandungan yang kuat. Boleh menyebabkan ketagihan. Dan sampai satu masa nanti tak ada kesan. Dah immune orang kata.
Saya mmg berazam nak hilangkan terus resdung ni.

Sampaila 1 masa, ALHAMDULILLAH, Allah ketemukan saya dengan Vitamin C Sustained Released Shaklee.
Saya consume secara teratur, dalam masa sebulan dah nampak kesan ketara. Saya tak lagi bersin2 waktu mandi pagi.
Saya continue sampai hari bersama sengan Alfalfa Complex dan B Complex Shaklee.  Alhamdulillah niat saya nak sihat dari resdung berjaya!
Hidung saya tak lagi sensitif pada habuk, sejuk dan seafood. Yeayyy.


Saya kongsikan cerita ini itu hari di facebook. Ramai yang tampil ber tanya.
Gatal Hidung


Maka saya cadangkanlah set ini.

Sebotol Alfalfa Complex Size S mengandungi 333 biji
Sebotol B-Complex mengandungi 120 biji
Sebotol Vitamin C Sustained Release mengandungi 180 biji
 

Kepada yang mmg ada resdung macam saya, jgn tunggu2. Carilah penawarnya. Besar beza hari2 saya masa resdung dengan sekarang. Saya happy dan bebas nak buat kerja apa pun. 

Whatsapp saya untuk mencuba set ini ok!


Salam Sihat Tanpa Kompromi,

Your Shaklee Independent Distributor
@roseshaklee  019-6449038

Being Beautifully Healthy!

No comments:

Post a Comment